Pierniczki Świąteczne

Przepis na te pierniczki świąteczne towarzyszy mi już co rok. Są od razu miękkie, więc można je przygotować tuż przed Wigilią. U mnie tym razem zostały wykonane 2 dni przed i jak zwykle smakowały domownikom i gościom.


Składniki:
ciasto:
- 250g mąki pszennej (u mnie typ 450)
- 100g cukru
- 2 łyżki naturalnego miodu 
- 15g przyprawy korzennej do piernika (u mnie od Kociołek Smaków)

- 1 płaska łyżka kakao
- 1/2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 65g masła
- 2 jajka M
- 1/2 łyżki sody oczyszczonej + 1/2 łyżka ciepłej wody
- 1 łyżka gęstej śmietany

lukier:
- 1 białko
- 1 1/4 szklanki cukru pudru

dodatki do dekoracji:
- różne posypki 


Przygotowanie:
Do małego garnczka przekładam odmierzone składniki: masło, cukier, miód naturalny, kakao, kawę. Podgrzewam je razem do rozpuszczenia na małym ogniu. Do gorącej jeszcze masy dodaję około 80 g mąki i mieszam. Odstawiam do całkowitego wystudzenia.

Do miski wsypuję resztę mąki oraz przyprawę korzenną do piernika. Dokładnie mieszam. Wtedy dodaję dopiero masę kakaową i jajka (jajka wcześniej lekko ubijam trzepaczką). Całość zagniatam ręcznie. Gotowe ciasto owijam folią spożywczą i odstawiam na kilka godzin do lodówki.

Schłodzone ciasto rozwałkowuję na grubość 4 mm. Wycinam pierniki za pomocą różnych foremek. U nas to gwiazdki, serduszka, ciastek i renifer.

Blachę do pieczenia wykładam papierem do pieczenia. Układam gotowe pierniki zachowując małe odstępy. Wkładam do nagrzanego piekarnika. Z tej ilości składników upiekłam dwie blachy pierników.


Temperatura piekarnika180 °C
Czas pieczenia: około 7 minut

Pierniki odstawiam do ostygnięcia. W tym czasie przygotowuję lukier. Białko wraz cukrem miksuję. Dodaję odpowiednią ilość cukru pudru.

Ostudzone pierniczki smaruję lukrem i zdobię za pomocą różnych posypek. U mnie dekoracją zajęła się głównie córka. 
Gdy lukier zastygnie na piernikach, przekładam je do szczelnie zamykanej puszki. Tak przechowuję do momentu podania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl