Muffiny nadziewane czereśniami

Gdy pojawiają się owoce sezonowe, to powstają u mnie sezonowe desery.  Tym razem na ogrodzie moich rodziców obrodziły czereśnie i dodałam ich do waniliowych babeczek. Tak powstały muffiny z czereśniami. To prosty przepis, który zawsze wychodzi. Muffiny ładnie wyrastają i są puszyste.

Składniki:
ciasto:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2/3 szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- 1/3 szklanki oleju roślinnego (u mnie tym razem słonecznikowy)

nadzienie:
- wydrylowane świeże czereśnie


Forma: aluminiowa forma do muffinek + papilotki


Przygotowanie:


Wszystkie suche składniki na ciasto mieszam w jednej misce. W drugiej misie mieszam składniki mokre. Wszystko łączę razem za pomocą drewnianej łyżki. 

Do foremek wkładam papilotki. Na dno każdej z nich wkładam po dwie czereśnie. Na wierzch nakładam ciasta, dość sporo, tak do 3/4 wysokości. Na wierzch dokładam jeszcze po jednej czereśni.
Wkładam do nagrzanego piekarnika.


Temperatura piekarnika: 180 °C

Czas pieczenia: około 25 minut


Z tej ilości ciasta wyszło mi 13 muffinek z czereśniami o standardowej wielkości.

5 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl