Prosty sernik na herbatnikach

Do pieczenia serników nie mam serca, ale ten jeden uwiódł mnie smakiem oraz łatwością wykonania. Bardzo prosty w przygotowaniu sernik na spodzie z herbatników. Samo wykonanie masy nie powinno zająć więcej niż 10 minut.


Składniki:

masa serowa:
- 1 kg twarogu (u mnie z wiaderka President)
- 200 g masła
- 3/4 lub 1 szklanka cukru (zależy od kwaśności/słodkości sera)
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 4 jajka (u mnie rozmiar M)
- 4 łyżki mąki ziemniaczanej

dodatki:
- herbatniki na spód
- cukier puder do posypania

Forma: u mnie wysoka forma w kształcie serca, odpowiada formie o średnicy ok. 22 cm

Przygotowanie:

Najlepiej, aby składniki miały temperaturę pokojową. 

Masło rozpuszczam w rondelku i pozostawiam do wystudzenia. Do miski przekładam resztę składników na masę serową, dodaję ostudzone masło i mieszam łyżką na gładką konsystencję.

Blachę do pieczenia wykładam papierem do pieczenia. Układam na nim warstwę herbatników. Na wierzch wylewam masę serową.

Temperatura piekarnika: 180 °C
Czas pieczenia: około 60 minut w temperaturze 180 °C, następnie wyłączam piekarnik i piekę tak przez około 20 minut. Po tym czasie lekko uchylam drzwi piekarnika i zostawiam sernik do wystudzenia. 

Gotowy sernik obsypuję cukrem pudrem. Jeśli od góry spiek się zbyt mocno, wystarczy odciąć ciemniejsze fragmenty. Gdy oczekujemy nienagannego wyglądu, to wystarczy użyć czekoladowej polewy.
Prosty sernik na herbatnikach


To sernik, który jest łatwy i szybki w przygotowaniu. Bez dodatku proszku do pieczenia, bez ubijania piany z jajek i bez glutenu.

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl