Marynowane prawdziwki

W pełni sezonu na grzyby postanowiłam przygotować Marynowane prawdziwki, tak przynajmniej u nas nazywa się borowiki znalezione w lesie. Tak przygotowane grzyby przydadzą mi się na święta do sporządzenia sosu tatarskiego. Świetnie też smakują podane z wędliną oraz chrzanem.


Składniki:
- grzyby prawdziwki
- 1 łyżeczka soli

marynata:
- 2 szklanki wody
- 1/2 szklanki octu
- 1 łyżka soli
- 2 łyżki cukru
- kilka ziaren ziela angielskiego
- liście laurowe
- 1 cebula

Przygotowanie:

Grzyby dokładnie przepłukuję pod bieżącą wodą. Następnie obieram nogi prawdziwków ze skórki i całość kroję na mniejsze części. Przy krojeniu należy jednak pamiętać, że po gotowaniu grzyby jeszcze sporo się skurczą. Grzyby przekładam do garnka, zalewam wodą i dodaję soli. Tak gotuję je około 30 minut.

W między czasie przygotowuję marynatę. Cebulę kroję w piórka. Wszystkie składniki marynaty umieszczam w garnku i gotuję około 5 minut. 

Grzyby po ugotowaniu odcedzam. Nakładam je do do umytych i wyparzonych słoiczków. Umieszczam tam także cebulę z marynaty, ziele angielskie, liść laurowy. Zalewam gorąca marynatą. Dokładnie zakręcam pokrywki. Następnie pasteryzuję marynowane prawdziwki przez 10 minut.

Wyciągam słoiczki, dokręcam pokrywki i stawiam do góry nogami. Przykrywam ściereczką i tak zostawiam do wystygnięcia. Powyższa marynata nadaje się także do marynowania opieńków.

6 komentarze:

  1. U mnie prawdziwków w tym roku jak na lekarstwo, Do marynowania wrzuciłam kapelusze podgrzybków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie mąż znalazł w jakimś swoim miejscu, już planuje jutro tam wrócić.

      Usuń
  2. moja mama robi 3:2, uwielbiam takie grzybki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sama nie przepadam za grzybami ale u mnie w domu wszyscy bardzo lubią :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl