Ciasto z kaszy jaglanej z prażonymi orzechami włoskimi

Chyba nikt nie wyobraża sobie świąt bez ciasta. U mnie królują różne wypieki, ale zawsze lubię zjeść w tym okresie kawałek ciasta z dodatkiem kakao oraz z bakaliami. U mojej mamy zawsze pojawia się pyszny keks. Ja natomiast proponuję tym razem ciasto bez mąki, a za to z dodatkiem kaszy jaglanej. To będzie przepis na ciasto z kaszy jaglanej z prażonymi orzechami włoskimi.

Składniki:
- 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
- 1/2 szklanki mleka
- 2 jajka
- 40 ml oleju rzepakowego
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- 2 łyżeczki kakao naturalnego
- orzechy włoskie

Przygotowanie:

Patelnię podgrzewam na kuchence (u mnie mała patelnia Ambition) i wsypuję tam orzechy włoskie. Prażę je kilka minut co jakiś czas mieszając.


Kaszę jaglaną wraz z mlekiem blenduję na gładką masę. Przekładam do miski i dodaję jajka, olej rzepakowy, cukier brązowy i kakao. Dokładnie mieszam. Na koniec dodaję uprażone orzechy. Przelewam ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładam do nagrzanego piekarnika.

Forma: małe serce

Temperatura piekarnika: 170 °C
Czas pieczenia: około 50-60 minut




Ciasto wyjmuję z formy i podaję, gdy ostygnie. Można zaserwować z dodatkiem powideł śliwkowych.

Przepis na udane święta

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl