Jajka w szynce

Będąc na jakiejś imprezie w restauracji trafiłam na bardzo dobrze przyrządzone przekąski z jajkiem i szynką w rolach głównych. Postanowiłam coś podobnego przygotować dla siebie i domowników. Jest to danie z jajkiem, więc idealnie nadaje się także na śniadanie wielkanocne. Będzie to moja wersja jajek w szynce z porem i sosem chrzanowym.

Składniki:
- 3 jajka
- 7 plasterków szynki (u mnie szynka Pekpol: Szynka z zalewy z dodatkiem jałowca "Kurpiowskie specjały)


- 1 mały por
- 7 sztuk szczypioru
- śmietana
- chrzan tarty
- sól himalajska
- pieprz różnokolorowy (u mnie od Kociołek Smaków)
- natka pietruszki do przybrania

Przygotowanie:
Zaczynamy od ugotowania jajek na twardo, które pozostawiamy do ostudzenia.

W tym czasie możemy przygotować pora. Używam tylko białej części. Dokładnie go płuczę, a następnie siekam w drobną kostkę.

Jajka obieram ze skorupek i również siekam w kostkę. Dodaję do pora. Do miski przekładam 1-2 łyżki śmietany, łyżeczkę chrzanu i przyprawy. Dokładnie wszystko mieszam.

Szczypior sparzam przez chwilę wrzątkiem. Osuszam go ręcznikiem papierowym. Dzięki temu nie będzie się rwał przy zawiązywaniu.

Kładę w poprzek szczypior. Na niego nakładam plaster szynki. Małą łyżeczką na środek przekład farsz z jajkiem. Zawijam plaster szynki i zawiązuję szczypiorem.
W taki prosty sposób przygotowuję ładnie prezentującą się i dobrze smakującą przekąskę w postaci jajka w szynce w sosie chrzanowym.

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl