Śledzie w śmietanie

Czy wyobrażacie sobie Święta lub Wigilię bez śledzi? Ja nie. To taka tradycja kulinarna, którą wyniosłam z domu rodzinnego. Zawsze u mnie są śledzie w oleju, ale tym razem pokażę Wam też przepis na moje śledzie w śmietanie.






Składniki:
- 4 śledzie a'la matias
- śmietana 18% (około 4-5 łyżek)
- 1 łyżeczka musztardy (u mnie kremska)
- 1/2 cebuli
- 1 łyżeczka cukru
- pieprz czarny świeżo zmielony 

Przygotowanie:

Śledzie moczę w zimnej wodzie przez około 2 godziny. Odlewam wodę i kroję je w poprzek na cienkie paski. Przekładam do miski. 

Obieram cebulę i kroję ją w kostkę. Obieram też jabłko i ścieram na tarce. Dodaję wszystko do śledzi.

Śmietanę mieszam z musztardą, cukrem i pieprzem. Zalewam nią śledzie z jabłkiem. Wszystko dokładnie mieszam, ewentualnie dodaję więcej cukru lub musztardy. Sałatkę śledziową przechowuję w lodówce. 

Podaję ze świeżym pieczywem.

Espumisan Max to wyrób medyczny CE

Świąteczne tradycje

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl